آدرس:

تهران، خیابان خرمشهر، نرسیده به قنبرزاده، پلاک ۱۲۷

تلفن:

۰۲۱۸۸۴۴۲۴۲۲

ویژگی‌های باتری توان

5/5
ویژگی‌های باتری توان شرکت صنایع الکترونیک پرتوان آینده تولیدکننده و تامین‌کننده انواع باتری‌های سیلد اسید سربی ایرانی و خارجی
صنایع الکترونیک پرتوان آینده به عنوان یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان باتری‌های سیلد اسید سربی در ایران، یکی از باکیفیت‌ترین و منحصر به فردترین نوع این باتری را با نام تجاری توان تولید و عرضه می‌نماید.

صنایع الکترونیک پرتوان آینده، تولیدکننده باتری توان

شرکت صنایع الکترونیک پرتوان آینده به پشتوانه بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان مدیران این مجموعه. در زمینه تولید و توزیع انواع باتری‌های سیلد اسید سربی (VRLA) و همچنین انواع باتری‌های ساکن و ژل در ظرفیت‌های گوناگون در حال فعالیت می‌باشد. باتری های تولیدی پرتوان آینده با نام تجاری توان به بازار عرضه می‌شوند. در این مطلب در تلاش هستیم تا ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول ایرانی را معرفی نمائیم.

باتری‌های توان

برای مشاهده انواع ظرفیت‌های باتری برند توان (ساخت ایران) کلیک کنید

قابلیت اطمینان و پایداری

همانطور که در اینجا به آن اشاده شد، یکی از مهمترین اثربخش‌ترین بخش‌های یک باتری سیلد اسید سربی با کیفیت  AGM می‌باشد. استفاده از AGM با ساختار اصلاحی و پیشرفته در باتری توان تضمین کننده کیفیت بالای این محصول است. ضمن این که این محصول پس از گذراندن سختگیرانه‌ترین سیستم کنترل کیفیت از چرخه تولید خارج و وارد بازار مصرف می‌گردد.

باتری توان به همراه agm بسیار پیشرفته

طول عمر بالا

یکی دیگر از مهمترین شاخصه‌های باتری توان طول عمر بالای این محصول است. خوردگی شبکه‌های سربی مهمترین عاملی است که باعث کاهش طول عمر باتری سیلد اسید سربی می‌شود. از این صنایع الکترونیک پرتوان آینده کوشیده است تا با بهره‌گیری از شبکه‌هایی با آلیاژ سرب کلسیم که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد، طول عمر باتری توان تولیدی خود را در قیاس با دیگر برندهای تولیدی و حتی وارداتی افزایش دهد.

ایمنی آب بندی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که لازم باتری سیلد اسید سربی داشته باشد ایمنی آب بندی است. وجود نشتی و عدم آب بندب مناسب بدنه باتری می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد. صنایع الکترونیک پرتوان آینده کوشیده است تا محصول تولیدی خود یعنی باتری توان را با سختگیرانه‌ترین سیستم کنترل کیفیت با ضمانت عدم نشتی و آب بندی کامل به بازار عرضه نماید.

نگهداری آسان

باتری‌های VRLA بدون نیاز به بررسی میزان الکترولیت است و همچنین افزودن آب در زمان بهره‌بری از باتری در این نوع باتری انجام نمی‌پذیرد. باتری توان به طور کامل فارغ از بررسی این دو پارامتر بوده و از زمان آغاز به کار تا پایان طول عمر خود نیازمند نگهداری نمی‌باشد. این ویژگی بواسطه استفاده از سیکل بازترکیبی اکسیژن در صفحات منفی میسر می‌گردد.

ساختار باتری توان – سیلد اسید سربی ساخت ایران شرکت صنایع الکترونیک پرتوان آینده

ساختار باتری توان

باتری توان از بخش‌‌های مختلفی تشکیل شده است که این بخش‌ها شامل صفحات مثبت از با ساختار شبکه‌ای از جنس سرب – کلسیم می‌باشد. ضمن این که از اکسید سرب متخلخل به عنوان ماده فعال در این صفحات به کار می‌رود. صفحات منفی نیز در باتری توان از جنس مشابه صفحات مثبت و این تفاوت که از سرب اسفنجی به عنوان ماده فعال بهره می‌برند. جهت هدایت یون‌ها نیز از اسید سولفوریک رقیق شده و دیگر افزودنی‌ها به عنوان الکترولیت نیز در باتری توان استفاده می‌شود. برای حفظ و ابقای الکترولیت نیز عایق AGM مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن این که این عایق میان صفحات مثبت و منفی فاصله ایجاد می‌نماید.  

بدون نیاز به نگهداری

همانطور که پیشتر اشاره شد باتری‌ توان بدون نیاز به نگهداری می‌باشد. از همین رو در این باتری از شیرهای تخلیه اتوماتیک هوا استفاده شده است. این شیرهای اتوماتیک که Vent Cap نام دارد بدین گونه طراحی شده اند که هوای اضافی داخل باتری را تخلیه و سپس فشار هوای داخل را در محدوده‌ای معین تنظیم می‌کنند.

باتری توان بدون نیاز به نگهداری به همراه شیر هواگیری اتوماتیک vent cap

چرا باتری توان نیازی به افزودن آب ندارد؟

نکنولوژی بکار رفته در ساخت باتری توان که توسط مهندسین باتجربه صنایع الکترونیک پرتوان آینده صورت پذیرفته است تکنولوژی سیکل بازترکیبی اکسیژن نام دارد. در این روش اکسیژنی که طی فرآیند شیمیایی از صفحات مثبت خارج می‌گردد توسط عملکرد خاص عایق به سمت صفحات منفی منتشر می‌شود. به کمک ساختار و پروزیته خاص عایق AGM در باتری توان، این عمل به تولید آب در باتری می‌انجامد. که به معنی بی نیازی باتری‌های تولیدی صنایع الکترونیک پرتوان آینده به آب است. در زیر مشخصه این فرآیند شیمیایی را مشاهده می‌فرمایید.